2005-08-06

Visdomsord från en ko

Mamma mu gav mig följande visdomord, dom träffade så mitt i prick att jag måste dela med mig:

"Tänk inte på vad han/hon kan göra för dig, utan vad du kan göra för honom/henne"
Jag behövde verkligen höra det, så TACK Mamma mu! Ibland är jag så upptagen med att vara misstänksam och rädd att bli tagen för given att jag glömmer bort vem jag är och att jag faktiskt tycker det är vansinnigt roligt att fixa och dona för någon annans skull. En av dom sakerna som jag måste bearbeta, som tyvärr ligger där och spökar som skuggor från det förflutna...
Jag kan meddela att stormen är över nu, vi har just ätit smarrig middag vid fin-bordet och nu är stämningen så där härlig som den kan vara ibland efter att man har skrikit ur sig ett onödigt bråk.
Jag tror att jag ska fira det genom att gå in på La Redoute och beställa den snygga trenchcoaten och lite annat snyggt :-)
Lördags-kram till mina nyfunna blogg-vänner!

1 Comments:

Blogger Batbut said...

Ibland behöver man unna sig något, så go ahead! Gör dig lycklig!

06 augusti, 2005 21:31  

Skicka en kommentar

<< Home