2005-08-31

Very Important Businesswoman

Jag, Jenny - drottning av mysbyxor - sällades igår till skalan av Very Important Businesswomen. Jag startade min nya tjänst som assistent på Very Important Department for Very Important Businessmen.

Döm om min förvåning när Very Important VD, som knappt hälsat på mig under mina två år på Very Important Firm, när han såg mig på morgonen sken upp och sa: "Väääääälkommen! (följt av klassiskt ryggdunk) Du vet väl att du ska med till Very Glamorous Vacationplace Where Mostly People Like Paris Hilton Can Be Seen på konferans på söndag?"

Jag: (stum av chock) Eh, skämtar du med mig?

Very Important VD: Nej, du är ju en del av Very Important Department för Very Important Businessmen nu! Du är bjuden!

Jag: (iskallt, tänkandes mörka tankar som "jaha, ska jag tacka och le nu och kyssa dina fötter?") Jaha, eh, vad kul. Jag ska kolla upp det, återkommer.

Och sen drabbades jag av akut ångest, nervositet och toalettsbesöksbehov. Oh my God. JAG kan väl inte åka dit? VAD i allsindar ska en stugsittare som jag göra på Very Glamorous Vacationplace Where Mostly People Like Paris Hilton Can Be Seen med Very Important Department for Very Important Businessmen? Tänk om det blir hemskt? Tänk om jag kommer vilja gråta? Tänk om vi STÖRTAR?

Dock har jag sansat mig nu. Jag ska säga idag att jag följer med! Och påpeka att nästa gång vore det fantastiskt om man fick lov att veta det liiiiite tidigare än några dagar innan man förväntas följa med. Jag vägrar att bara köpa att Very Important VD nu helt plötsligt visar intresse för mig, lite stolthet har man väl?!? Och med närmare eftertanke ska det faktiskt bli kul. Om inte annat så kan det skänka lite glomour till min blogg! Och det är faktiskt bara två nätter, så sannolikheten säger mig att jag nog kommer överleva. Men jag är så nervös att jag har konstanta frysningar/svettningar och gasbildning.

För övrigt så känns själva tjänsten hittills mycket bra! Och jag kände mig verkligen välkommen igår när jag kom, medarbetarna på Very Important Department for Very Important Businessmen verkar mycket och genuint glada att ha just mig där och det verkar som tjänsten kommer innehålla lite mer än jag trodde och att uppgifterna blir mer varierande.

Fortsättning följer!

Vänligen,
Very Important Businesswoman aka Queen of cosy pants

6 Comments:

Blogger Batbut said...

Det klarar Du galant, pirret i magen får Dig att skärpa till Dig lite extra och så kommer alla bli klart impressed av en så mjuk, eftertänksam, klok och ändock så proffsig person som Du är! Go and get them!

31 augusti, 2005 08:25  
Blogger I Jennys värld... said...

Batbut: Puss på dig! Tack! :-)

31 augusti, 2005 08:34  
Blogger Bloggkossa said...

Lycka till! Du fixar det här galant!
Och så vill vi höra alla detaljer sen när du kommer hem!

31 augusti, 2005 09:07  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack mamma mu!! Puss till dig med, eller vad det nu kallas när man vänslas med kossor :-) Jag rapporterar allt, det är ett tvångsmässigt behov jag har sedan jag entrade blogg-världen :-)

31 augusti, 2005 09:18  
Anonymous aha said...

Det där fixar du som ingenting. Antagligen känner de flesta som kommer vara där likadant. VAr dig själv bara så gör du säkert succé, och så tänker du lite på oss hemmafruar som sitter här och avundas dig medan du är där :-)

Lycka till!

31 augusti, 2005 13:05  
Blogger I Jennys värld... said...

Aha: Tack! Allt stöd som kan uppbådas uppskattas :-) Och när jag ändå är i farten - puss till dig åsså! :-)

31 augusti, 2005 14:07  

Skicka en kommentar

<< Home