2005-08-05

Vadå ålderskris?

Pernilla Wahlgren ska släppa ny skiva. Med hits. Hon nöjer sig inte med att vara känd som musikalartist och supermamma (enl. Expressen).

Åh nej, säger jag. Inte en till donna a'la Lena Ph som ska ge mig, som är 10 år yngre, en massa komplex för att jag jämfört med dom framstår som lika grå som himlen i november. Borde man inte ha celluliter vid deras ålder? JAG skulle aldrig kunna stå och vifta på häcken i närbild i en sån klänning som Lena hade i Melodifestivalen utan att folk skulle (i bästa fall) generat skruva på sig eller (i värre fall) titta på kompisarna i TV-soffan och undra om jag inte borde ha lite fastare lår om jag ska ha en sån klänning eller (i värsta fall) högt skrika "Är hon pinsam eller är hon PINSAM?!?!?!"

Kan denna känslostorm möjligtvis ha något att göra med den ångest jag känner för att jag redan kl. 9:06 hade satt i mig 5 st Alladin Hjärtan?

Var tog mitt forna nyttiga jag vägen?

2 Comments:

Blogger Bloggkossa said...

Skit i Wahlgren och Ph. Det gör jag, frimodigt och oförfärat.

Ditt forna, nyttigare jag ligger nog bara och softar nånstans så här i semestertider och kommer snart tillbaka.

05 augusti, 2005 12:51  
Blogger I Jennys värld... said...

Uppmuntrad av mamma mu så struntar jag från och med nu i Wahlgren och Ph. Och Perelli också för den delen :-)

05 augusti, 2005 13:15  

Skicka en kommentar

<< Home