2005-08-20

Norsk bebis?

I morgon bär det av till Norge, och en liiiiten liten tanke har fortplantat sig i mitt inre. Vore det inte trevligt om en liten bebis blev till på semestern? En smula snabb matematik säger mig att nu är rätt tid. Inte för att vi verkligen försöker på riktigt men ändå liksom.

Gud. Jag är besatt. Förut var det mer tanken på en bebis som lockade mig. Ett litet sött och doftande knyte som log tandlösa leenden mot mig dagarna i ända. En större, trotsig 5-åring kunde jag då rakt inte se mig själv med. Men nu har jag kommit förbi det stadiet. Det stadie jag nu befinner mig i kan snarare beskrivas som: JAG VILL HA HUSET FULLT AV UNGAR! Jag vill ha en vild och busig familj, jag vill ha liv och rörelse och värme. Jag vill att jag och A ska bli fler. Min kropp skriker och bultar. Jag antar att det är det som kallas för den biologiska klockan? Dock så trodde jag att den skulle ticka lite ömt och moderligt, inte banka som en annan stånghammare. Man upphör aldrig att förvånas.

3 Comments:

Anonymous aha said...

Oh, nej, riktigt högljudd är den där klockan. Verkar inte heller som om den vet när den ska sluta. Har nyligen fått mitt fjärde barn coh eftersom jag börjar närma mig de fyrtio höll jag på att plåga ihjäl både mig och maken innan den här sista lilla bebisen blev till. Sista chansen bankade den där klockan och gav mig faktiskt inte någon ro, kunde inte tänka på något annat. Nu TROR jag att den har tystnad dock, i alla fall tillfälligt :-)

21 augusti, 2005 00:20  
Blogger I Jennys värld... said...

aha: SKÖNT att höra att man inte är ensam om att vara alldeles tossig! :-) 4 barn... gud så mysigt! Jag är yngst (sladdis) i en skara på 4 och det är underbart med 3 syskon som gullar med en :-)

21 augusti, 2005 10:42  
Anonymous Jenny said...

Stånghammare är en bra liknelse... Fast den är rätt pinsam ibland också - jag kunde inte se en person under 18 utan att börja gråta, på stan, i affären, på t-banan... Och inte blir det bättre för att man får barn heller, sen tror jag man är körd för all framtid. Åh, en gravid kvinna - Buuääähh!!!

Ha det så kul i Norge! Och GÖR en bebis, det är kul! ;o)

23 augusti, 2005 09:19  

Skicka en kommentar

<< Home