2005-08-04

Min familj...

min familj
är dom som vill
höra samman
finnas till
för varandra
stark och stor
här är vatten
tjockt som blod
en familj
som ett stort hus
inga gränser
inget slut

Underbara Eva Dahlgren... Har lyssnat massor på hennes "La la live" senaste dagarna. Önskar jag kunde få ur mig sådana ord som hon. Som träffar mitt i prick.


Jag längtar efter MIN familj. Jag längtar efter en egen varm familj. En familj där alla vill vara med varandra. Där vi bygger saker tillsammans. Där vi lyssnar. Jag längtar efter att bära början till min och A's familj inuti mig. Jag längtar efter sammanhållningen. Efter stökiga frukostbord. Efter födelsedagstårta i sängen. Efter att fira namnsdag. Efter att alla får ha en dag i veckan med sin favoritmat. Efter en hel hög med familj i en säng full av trassliga lakan. Efter mysiga kvällsfikor i TV-soffan.


Jag vill bygga en familj.

2 Comments:

Blogger cecilia öhrn said...

Vilken härlig beskrivning på din längtan efter att bygga familj! Det är ungefär så vi har det: stökiga frukostar, luncher, mellisar och middagar och trassliga lakan, bara det att mitt i verkligheten uppskattar man ibland inte den skatt man faktiskt besitter, utan allt kan kännas så in i jobbigt. Tack för att du påminde mig!

04 augusti, 2005 21:39  
Blogger I Jennys värld... said...

Det är ju så bra att vi kan hjälpa varandra - du ger mig en inblick i verkligheten och jag påminner dig om hur lyckligt lottad du är! Det här är ju toppen! :-)

05 augusti, 2005 07:53  

Skicka en kommentar

<< Home