2005-08-16

Konst?!

Är det jag som inte förstår konst? För pryd är jag då rakt inte. Men i morse blev jag faktiskt generad.

Jag promenerade som vanligt från Stockholm Södra till Stureplan, och när jag kom över Strömbron så höll mina ögon på att hoppa ur skallen. Ur vattnet sticker det upp en jättepenis! Det har i några månader legat ett stort ansikte och flytit på vattnet, samt en hand med ett finger som pekar rätt upp. Jag har alltid tyckt att det varit lite makabert med det där ansiktet, speciellt med tanke på att de har hittat en massa styckade lik i närheten innan sommaren.

Men detta?! En enorm penis med ett lys-rött ollon. Jag kan erkänna att jag inte kunde sluta stirra. Jag tror jag fick en snopp-chock! Men det blev ju fasligt generande när jag mötte en man på bron som såg att jag stirrade...

Konst?!? Ta en promenix över Strömbron själva och gör er egen bedömning!

6 Comments:

Blogger Bloggkossa said...

Jag skrattade så tårarna sprutade när jag läste!

16 augusti, 2005 09:18  
Blogger I Jennys värld... said...

Skratta du bara, för mig var det minsann en traumatisk upplevelse! :-)

Allvarligt - du måste gå dit och titta om du får tillfälle!

16 augusti, 2005 10:14  
Blogger Batbut said...

Du får söka akut "snoppterapi" så Du kan gå vidare här i livet *s*

16 augusti, 2005 19:30  
Blogger cecilia öhrn said...

ha ha ha, nu längtar jag ännu mer att någon gång få komma i till stan. eller inte!

17 augusti, 2005 21:48  
Blogger I Jennys värld... said...

Batbut - vet du någon bra terapiform just för snoppchockade flickor i 26-års åldern? :-)

Cecilia - jag förstår att du längtar... Men kanske bäst att du lämnar barnen hemma då? ;-)

17 augusti, 2005 22:03  
Blogger I Jennys värld... said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

17 augusti, 2005 22:03  

Skicka en kommentar

<< Home