2005-08-18

Just nu...

...skulle jag vilja sitta framför en mys-frukost. En sån med ägg och flingor och nybakade frallor med så mycket fras att det blir smulor överallt och skinka och ost och scones och marmelad och apelsinjuice och pannkakor. Och te! I massor. Och kaffe. Fast inte till mig för jag dricker inte kaffe.

Vi skulle sitta där, A och jag. Vi skulle vara morgonrufsiga och lite smutsiga (vi borde egentligen ha duschat kvällen innan, men var för lata och bara dök i säng). Jag skulle ha min ljusblå morgonrock och mina julklappstofflor och A skulle ha kalsipper och en sliten t-shirt. Och strumpor eftersom han avskyr att vara barfota. Klockan skulle vara ungefär halv elva, för vi har legat och mornat oss länge.

Det skulle vara trångt på vårt lilla köksbord, för vi har varsin tidning framför oss. SvD tror jag. Jag läser kultursidorna och A nyheterna. Då och då tittar någon av oss upp och berättar om något vi läst. "Mmmmm" skulle den andra svara, alltför upptagen med sin tidning.

Efter ett tag har både te och kaffe svalnat, eftersom dom stora randiga kopparna är alldeles för stora för att vi ska hinna dricka upp allt innan det svalnar och vi är alldeles varma och röda i ansiktet av all varm dryck och varma frallor och scones. Vi fyller på med mer te och mer kaffe, för det är så härligt att sitta där och bara vara.

2 Comments:

Blogger cecilia öhrn said...

Vad du berättar bra! JAg vill ockdå, men skillnaden är att du kan göra det men inte jag för våra frukostar går mer i kaosets tecken. Och du, Jonas gillar inte heller att vara barfota!

18 augusti, 2005 20:11  
Blogger I Jennys värld... said...

Cecilia: Visst är det skumt?! Det är ju underbart att vara barfota! Män = skumma varelser!

Ps. Längtar nog ännu mer efter frukostar i kaosets tecken... :-)

19 augusti, 2005 07:46  

Skicka en kommentar

<< Home