2005-08-03

Jag har en ny idol!

Hon heter Maria Möller och var med i Allsång på Skansen igår. Vilken kvinna! Hon har allt som jag avundas - enorm talang, underbar humor, FANTASTISK sångröst och som en extra bonus är hon sådär naturligt vacker och sexig... sugande blick full av bus och härligt fylliga läppar. Självklart lixom, inget tillgjort alls. Både jag och A blev så imponerade att vi aldrig kunde sluta prata om hur bra hon är och när hon drog igång opera-partiet hamnade vi nästan i extas båda två! Hennes imitation av Regina Lund var bara hur rolig som helst! Jag ska defenitivt se REA på Börsen i höst, för då är hon med och sprider stjärnglans.


A och jag har haft några extremt bråkiga dagar. Vi har varit sådär VANSINNIGT irriterade på varandra och tyckt olika och haft olika synsätt på precis allt. Han är galen på mig för att jag drog igång renoveringen av sovrummet mitt i allt (och trots mitt bedyrande att han skulle slippa så blev han minsann involverad ändå), han tyckte jag kunde målat staketet på balkongen istället. Jag är förbenad på honom för att han inte kan låta mig bara göra det, när han märkte hur glad och full av energi jag var inför projektet. Grrrrrrrrrr! Nu har vi dock sansat oss och blivit vårt vanliga (nåja, nästan i alla fall) gulligulliga oss.

Kvällen igår spenderade jag i soffan framför Allsång medan A byggde ihop sin nyinköpta PlayMo-borg (han har en närmast sjuk fetisch för leksaker i allmänhet och PlayMo i synnerhet. Helt normalt. Verkligen.). Sedan gick jag och la mig och började på Camilla Läckbergs "Stenhuggaren". Planen var att spara den till semestern i slutet av augusti, men jag kunde bara inte hålla mig! Dessutom kunde jag inte lura mig själv längre ang. Jane Moores "Mina ex". Jag som är ett ohejdad fan av chic-lit fann denna fruktansvärt trisst. Hennes förra, "Fyra i leken", var däremot helt godkänd. Men nu har jag alltså satt tänderna i "Stenhuggaren" och det sprider små känslor av vällust inom mig. Go Camilla!! (läs hennes blogg på http://lackberg.blogspot.com )

Jag kände mig nöjd efter joggingturen, även om den där känslan av jag-är-så-vältränad-och-fräschören-sprudlar-om-mig-och-mina-kinder-lyser-som-höstens-röda-äpplen-och-jag-svävar-som-på-moln-och-sprider-underbara-dofter-kring-mig aldrig riktigt infann sig.


Ikväll ska jag måla taket. Usch! Vill ha det klart nu så att jag kan ägna mig åt det roligaste, nämligen fylla rummet med härliga detajler och mysiga kuddar på sängen!