2005-08-28

Erkännanden

Erkännande 1: Jag köpte tidningen Mama idag. Under förevändning att Martina Haag var på framsidan. Och det var ju faktiskt därför. Okej, kanske inte bara, men väldigt mycket därför. Fasiken vad hon är snygg! Hur kan man bara vara så snygg och rolig och skarpsint och hur kan man ha så söta barn? A fick nästan spader när han fick syn på den, men han köpte Martina-förklaringen. Han blev liksom bekant med henne under 4 timmars lyssning på Hemma hos Martina" på CD-bok " (vilket rekommenderas varmt, det var jättekul att höra henne läsa själv!) under bilresan till/från Norge. Jag kände mig nästan kriminell när jag smusslade ner tidningen i korgen och sen när jag la den på bandet i kassan så tänkte jag att nu tror alla att jag är gravid och då kände jag mig sådär speciell.

Erkännande 2: Jag gjorde en beställning hos Adlibris idag. Jag borde verkligen inte gjort det med tanke på min nya arbetssituation och allt. Men jag kunde bara inte låta bli att beställa:
1) Martinas nya "Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra)
2) Johanna Thydells "I taket lyser stjärnorna"
3) Anna Janssons "Stum sitter guden"

Den lilla netta summan av 223 kr är väl försvarbar?

4 Comments:

Anonymous Jonna said...

Det är alltid (tja, oftast iaf) försvarbart att beställa böcker. Det är väl bildande på någon vänster...
Och senaste mama är inte du. Martina rules!
Också till sist... Det där om att prenumerera på korsordstidningar. Svarar här, för du har varit så flitig, så det andra inlägget är så låååångt borta. Iaf: Kolla www.korsordstidningar.se

29 augusti, 2005 08:30  
Anonymous Jonna said...

Det skulle ju stå "senaste mama är inte dum"... Sorry!

29 augusti, 2005 08:30  
Blogger Bloggkossa said...

Böcker får man väl nästan alltid köpa, eller hur?!

Håller tummarna för attdina "bebis-planer" ska gå i lås. =)

29 augusti, 2005 10:19  
Blogger I Jennys värld... said...

Mamma mu: håll både tummar och tår! :-)

Jonna: surfar omedelbart in på korsordstidningar.se!! Danke schön!

29 augusti, 2005 11:45  

Skicka en kommentar

<< Home