2005-08-08

En lycklig kvinna

Idag är en bra dag. Jag känner mig lycklig! Jag känner att en sorts "grund-lycka" har planterat sig i mitt inre, det känns som om alla stormar från åren som gått har lagt sig.

Här följer en liten lista på allt som jag är så tacksam för (för en sån ska man göra varje dag, det har Agneta Sjödin sagt).

* Jag bor i världens mysigaste hus.
* Jag har en sambo som inte bara är snygg, han är också rolig, han har fantastiska drömmar, han älskar barn, vi har samma framtidsvision och han luktar gott även när han är svettig. (Han kan bara laga två maträtter (om varma mackor räknas in) men det hör inte hit)
* Jag har världens bästa kompis som heter Anna. Hon är härligt rödhårig och har världens mysigaste skratt.
* Hela min familj lever och har hälsan.
* Om två veckor har jag semester, då ska jag och A till Norge och rida, vandra, läsa en massa bra böcker och bara vara vi.
* Efter semestern börjar "mitt nya liv". Jag ska starta min egen firma och bara jobba tre dagar i veckan på min nuvarande arbetsplats. Dessutom får jag då en ny spännande tjänst som jag ser fram emot! (Där fick hon, den elaka kollegan som bara försökt förstöra för mig!)
* Om några veckor ska jag gå en massagekurs som jag velat gå flera år.
* Ikväll kommer min svägerska över och jag ska bjuda på mums-mums.
* Jag har många fina nya plyschoveraller i min garderob.

Jisses, listan kan blir hur lång som helst! Idag är verkligen en bra dag.

3 Comments:

Blogger Batbut said...

Bara en sak att säga: Grattis! Njut, och om Du hinner kan väl Du och A i Norge passa på att kooreografera lite aladåbanpassade steg

08 augusti, 2005 18:06  
Blogger Bloggkossa said...

Det låter ju bättre än bra! Grattis och fota lite vackra fjordar i Norge som vi sen kan få njuta av.

08 augusti, 2005 19:13  
Blogger cecilia öhrn said...

Härligt med semester, bara sambon och du, skulle också vilja...!
Berätta mer om din nya tjänst och ditt företag. nyfis.

08 augusti, 2005 21:00  

Skicka en kommentar

<< Home