2005-08-03

Appropå vikt...

Ibland har jag ett väldigt lustigt beteende. Sådär så man måste fnissa högt för sig själv.

Gårdagen statuerar ett lysande exempel.

Jag var på väg in i köket på jobbet. På vägen dit finns en dörr med glas som man lämpligen kan använda till att se sig själv i helfigur. Jag noterade att jag såg ovanligt slank ut och blev genast glad. Jag bestämde mig för att använda den nya upptäckten till att motivera mig själv att vara nyttig och sund och inte t ex gå och norpa av After Eighten som ständigt ropar på mig från skåpet under kaffebryggaren eller köpa yogurtglass med dajmkulor på vägen hem. Styrkt av denna nya källa till glädje och motivation gick jag tillbaka till mitt skrivbord.

Ca tre minuter senare gick jag in till köket och åt upp inte en, inte två, inte tre utan fyra After Eight i ett nafs.

Mycket skrattretande.

2 Comments:

Blogger Vårdbiträdet said...

Haha, det där typiska belöningstänket. Känner igen det. "Nu har jag varit så duktig och simmat 2 km, då kan jag äta en pizza."

05 augusti, 2005 09:42  
Blogger I Jennys värld... said...

Precis. Och det sjuka är att varje gång jag bestämmer mig för nåt så gör min hjärna automatiskt tvärt om!

05 augusti, 2005 10:14  

Skicka en kommentar

<< Home